شهردار رفسنجان از انجام لایروبی جوی‌های سطح شهر در شهریورماه خبر داد و اعلام کرد: ۱۷ هزار و ۴۵۰ مترمکعب معادل سه‌هزار کامیون خاک ظرف یک‌ماه از جوی‌های سطح شهر جمع شد.

  • ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
  • لینک کوتاه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری رفسنجان، مهندس مجید کهنوجی در گفتگوی رادیویی با مردم در خصوص اقدامات شهرداری برای فصل زمستان، اظهار کرد: ۱۷ هزار و ۴۵۰ مترمکعب معادل سه‌هزار کامیون خاک ظرف در یک‌ماه از جوی‌های سطح شهر که بیشتر این خاک‌ها توسط سیل اخیر به جوی‌ها وارد شده بود، جمع‌آوری شد.

وی با اشاره به جمع‌آوری آسفالت شهرک فرهنگیان پس از سیل اخیر، خاطرنشان کرد: تمام شهرک فرهنگیان را با اجرای ۱۴ هزار مترمربع آسفالت کردیم، پیاده‌روسازی خیابان گلها به عنوان یکی از معابر اصلی در این شهرک با مساحت ۱۱ هزار مترمربع انجام شد.

وی افزود: کانال بسته آب شهرک فرهنگیان که کشش آب را به سمت بلوار امام سجاد(ع) و امام علی(ع) نداشت برداشتیم و کانال روباز با عرض سه‌متر و عمق یک‌متر را ایجاد کردیم که تقریباً از ۴۵۰ متر، ۳۸۰ متر آن احداث شده است.

مهندس کهنوجی در خصوص لزوم احداث کانال روباز برای شهرک فرهنگیان، توضیح داد: قبل از این یک پل پنج یا هفت‌دهنه از شهرک فرهنگیان عبور می‌کرده که از بلوار آیت الله هاشمی رفسنجان و بعد از آن علی آباد و به رودخانه گیودری می رسیده در سالیان قبل این پل را بستند. این کار خطا بوده است و از اساس نمی شد کاری انجام داد و باید راهکار دومی را برای آن ایجاد می‌کردیم.

وی افزود: نیمی از پیاده‌روسازی بوستان معلم در جوار شهرک فرهنگیان نیز انجام شده و ۵۰ درصد مابقی آن نیز صورت خواهد گرفت.

شهردار رفسنجان با اشاره به مشکلات شهروندان در موضوع پیاده‌روهای شهری، اظهار کرد: در خصوص پیاده‌روسازی و آسفالت معابر قطعاً با مشکلات زیادی روبرو هستیم. شهر را به ۵۰ محله تقسیم کردیم و در هر محله پیاده‌روسازی انجام می‌شود. ضمن اینکه در این مقوله معابر اصلی در اولویت قرار گرفته است.

کهنوجی درباره نورپردازی‌های سطح شهر، گفت: نور شریان‌های اصلی و فرعی شهر در حوزه کاری اداره برق بوده و به حوزه مدیریت شهری مربوط نمی‌شود. انتقادات شهروندان در خصوص اینکه نور سطح شهر پایین است بجاست و در آخرین صحبتی که با رئیس اداره برق انجام دادم اعلام کردند که اعتبار آن داده شده و لامپ‌ها خریداری شده و تعویض لامپ‌های معابر در حال انجام است.

وی در خصوص ساماندهی خودروهای میوه‌فروش در سطح شهر و مشکلات سد معبر توسط آنها، توضیح داد: دو مکان در سطح شهر برای این خودروها پیش‌بینی کرده‌ایم که یکی در زمین خالی محوطه مصلی و یکی در بلوار خلیج فارس است که این خودروها در این دو مکان مستقر شوند تا از سدمعبر در معابر و پیاده‌روها پیشگیری شود.

شهردار رفسنجان با اشاره به گلایه شهروندان در خصوص ضلع غربی بلوار بعثت ساحلی، گفت: در ضلع شرقی بعثت ساحلی اخیراً فضای سبز احداث شده، در غرب این بلوار بدلیل زمین‌های خالی و نخاله‌های ساختمانی انبوهی که از سالهای قبل در این محل وجود دارد می‌باشد که این موضوع چهره شهر را نیز زشت کرده و باید فکر اساسی در این خصوص انجام داد.

وی بیان کرد: بعد از سیل اخیر، با بررسی هایی که صورت دادیم مشخص شد برخی پل‌ها کشش حجم بالای آب را ندارند. همان شب سیل چهار پل را چاک زدیم و آب را هدایت کردیم تا به سمت منازل مردم نرود. پس از آن شروع به پل‌سازی کردیم.

مهندس کهنوجی افزود: سازه پل بلوار امام حسین(ع) را در ۲۸ روز ساختیم و با در نظر گرفتن زمان دو هفته برای استحکام سازه پل، هر پل ظرف ۴۵ روز ساخته شد و با اصول و مشخصات آب منطقه ای کار انجام شد.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید