توصیه های ایمنی برای خانه تکانی نوروز از زبان مدیر عامل سازمان آتش نشانی رفسنجان

  • ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
  • لینک کوتاه

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رفسنجان با اشاره به اهمیت توجه به سنت خانه تکانی ایرانیان در ایام پایانی سال، توصیه های ایمنی در این رابطه را یادآور شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری رفسنجان، علی رمضانی نژاد اظهار داشت: خانه تکانی سنتی دیرینه نزد ایرانیان است که در ایام پایانی سال برای استقبال از سال نو انجام می گیرد و متاسفانه بر اثر عدم رعایت نکات ایمنی توسط برخی شهروندان، همه ساله شاهد بروز حوادث در این ایام هستیم.

وی با اشاره به نکاتی که باید هنگام خانه تکانی رعایت شود، گفت: شهروندان محترم توجه داشته باشند که هنگام استفاده از مواد شوینده از ماسک و تهویه مناسب استفاده نمایند و از مخلوط نمودن مواد شوینده مانند پودر شستشو، جرم گیر، وایتکس و غیره … پرهیز شود؛ زیرا این کار موجب آزاد شدن بخارات سمی شده و باعث آسیب به ریه و چشم و پوست می گردد.

وی ادامه داد: مواد شوینده را از دسترس کودکان دور نگه دارید و سعی کنید خانه تکانی را زمانی شروع نمائید که کودکان در منزل نباشند.

رمضانی نژاد تأکید کرد: هرگز نباید از مایعات قابل اشتعال مانند بنزین و تینر جهت از بین بردن لکه های روی لباس و پرده ها مخصوصا” در محیط بسته استفاده کرد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رفسنجان افزود: هنگام خانه تکانی منزل قبل از شست شوی لوازم برقی مانند لوستر و چراغ روشنایی حتما” برق ورودی آنها را قطع کنید تا خدای ناکرده دچار برق گرفتگی نشوید.

رمضانی نژاد بیان داشت: برای جابجایی وسایل منزل مخصوصا” وسایل گازسوز مانند اجاق گاز، ضمن رعایت نکات ایمنی، تمام اتصالات را مجددا” با آب و صابون چک نمائید و شیلنگهای گاز فرسوده را تعویض تا از عدم نشت گاز مطمئن شوید.

وی عنوان کرد: حتما برای خانه تکانی از چهار پایه و نردبان استاندارد(نردبان دوطرفه) استفاده نموده و از سطح اتکاء آنها بر روی زمین اطمینان کامل داشته باشید و در زمان نظافت شیشه ها و پنجره ها از رفتن روی نرده ها و قرنیزها خودداری نموده و احتیاط کامل را به عمل آورید.

رمضانی نژاد با بیان اینکه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رفسنجان آمادگی خود را جهت فروش و شارژ خاموش کننده های دستی(پودری وگازی) بصورت مکانیزه اعلام می کند، تصریح کرد: شارژ به موقع خاموش کننده های موجود در منزل هنگام آتش سوزی در مهار آتش کمک بسزایی به شما خواهد کرد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رفسنجان خاطرنشان کرد: در زمان بروز حادثه، ضمن حفظ خونسردی خود سریعا” با شماره ۱۲۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تماس حاصل نموده و آدرس دقیق محل حادثه را اعلام نمائید.

رمضانی نژاد در پایان با ابراز امیدواری از اینکه با رعایت دقیق نکات ایمنی به استقبال سال نو رفته و سال جدید را با شادی شروع خواهیم کرد، افزود: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رفسنجان در آستانه سال نو برای مردم شهر از خداوند متعال روزهایی ایمن همراه با آرامش، سلامتی، موفقیت و سعادت خواستار است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید