کارشناس بازآفرینی شهری شهرداری در خصوص جزئیات حضور شهرداری رفسنجان در نخستین نمایشگاه بازآفرینی شهری کشور توضیحاتی را ارائه داد

  • ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
  • لینک کوتاه

به گزارش روابط عمومی شهرداری رفسنجان، مهندس حمید خطیب اظهار داشت: نخستین نمایشگاه مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری با حضور استارت آپهای حوزه شهری و شرکتهای دانش بنیان در محل مصلی امام خمینی(ره) تهران برگزار شد.

وی با اشاره به تأکید رئیس جمهور برای نوسازی بافتهای فرسوده و بهسازی سکونتگاههای غیررسمی، افزود: برنامه ملی بازآفرینی شهری در دولت تدبیر و امید و احیای بافتهای تاریخی، حضور و مشارکت نهادهای تصمیم ساز و تصمیم گیرنده، شهرداری ها، پیمانکاران عمرانی و سرمایه گذاران حوزه شهری در نمایشگاه فوق فرصتی برای ارائه تصمیمات، طرحها و کارهای اجرایی بود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این نمایشگاه، بیان داشت: هم افزایی بیشتر بین شهرداری های کشور، تبادل تجربیات موفق، الگوبرداری و برگزاری سمینار و کارگاه علمی و آموزشی توسط متخصصین و اساتید دانشگاه از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه بود.

کارشناس بازآفرینی شهری شهرداری رفسنجان تصریح کرد: غرفه شهرداری رفسنجان در روز اول نمایشگاه توسط دکتر اسلامی وزیر راه و شهرسازی و دکتر بلوردی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان مورد بازدید قرار گرفت و تقدیر ویژه مدیران فوق را از عملکرد باز آفرینی شهری شهرداری رفسنجان را همراه داشت.

خطیب خاطرنشان کرد: غرفه استان کرمان بر اساس نظر و ارزیابی داوران از بین ۱۶۰ غرفه در نمایشگاه، جزو غرفه های برتر کشور قرار گرفت و کتباً توسط وزیر محترم راه و شهرسازی مورد تقدیر قرار گرفت که در این رابطه لوح غرفه برتر به غرفه استان کرمان که توسط اداره کل راه و شهرسازی استان و شهرداری رفسنجان اداره شد، اهدا گردید.

وی ابراز داشت: محتوا، طراحی غرفه، خدمات قابل تقدیر، نحوه برخورد با بازدیدکنندگان، تنوع خدمات ارائه شده و میزان رضایت بازدیدکنندگان، برنامه های ابتکاری، برنامه های اقدام مشترک از جمله شاخصهای ارزیابی داوران برای تعیین غرفه های برتر بود.

کارشناس بازآفرینی شهری شهرداری رفسنجان در پایان تأکید کرد: شهرداری رفسنجان یکی از شهرهای برتر در حوزه بازآفرینی شهری در استان کرمان می باشد که برنامه های گسترده ای در این حوزه داشته است.

خطیب با اشاره به اینکه در نمایشگاه فوق پروژه هایی در راستای اهداف بازآفرینی شهری و محله محوری ارائه شدند، خاطرنشان کرد: محله قطب آباد، بهسازی پیاده رو  و نورپردازی اطراف حصار قدیم شهر و تشریح اجرای طولانی ترین پرفورمنس آرت ایران در این محور، بادگیر معین و کاروانسرای شاه عباسی محله قطب آباد، محله قاسم آباد خانه حاج آقا علی، پروژه گردشگری و انسان محوری خیابان بنفشه، آسفالت محلات فیض آباد، رحمت آباد، ۱۷شهریور، علی آباد، گرگین، تقی آباد، مومن آباد و … از جمله اقدامات ارائه شده بوده است.

وی ادامه داد: احداث بزرگترین آبنمای هارمونیک و کف خشک کشور در محله فیض آباد، طراحی و اجرای فازهای مطالعاتی پروژه صد چشمه که رودکنار شور در برگیرنده ۷ محله از محلات داخل شهر است، احداث بوستانهای به اسامی و آدرسهای محلات  خبرنگار در محله قطب اباد،  گفتمان در محله اسدآباد، همت در محله حسین اباد، پونه در محله قطب اباد، شهروند در محله اسد اباد و ملت در محله عباس اباد، طراحی و نصب المانهای خاص و خاطره انگیز در بوستانها و همچنین ایستگاه های اتوبوس با طراحی های منحصر به فرد، دیوارنگاری و نقاشی و نورپردازی، نصب المان دوچرخه در گذر سلامت محله قطب اباد، جمع آوری پسماند به روش کاملا مکانیزه و صدها پروژه دیگر نیز از دیگر اقدامات بوده است

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید