معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری رفسنجان بر ساماندهی ترافیک شهر رفسنجان و تسریع در عملیات بازگشایی معابر شهری تأکید کرد.

  • ۱۴۰۳/۰۷/۰۸
  • لینک کوتاه

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری رفسنجان، جلسه کمیته فنی و ترافیک شهرداری با حضور مهندس قندی معاون شهرسازی و امور زیربنایی، سرهنگ محمد ضیاالدینی رئیس پلیس راهور شهرستان، مهندس جعفریان مدیرعامل سازمان عمران شهرداری، مهندس عسکری نماینده سازمان فضای سبز، معاون مرکز اورژانس شهرستان، نماینده فرمانداری و جمعی از مدیران و کارشناسان مربوطه در دفتر معاونت فنی و عمرانی برگزار شد.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری رفسنجان در این جلسه بازگشایی‌‌های معابر را در ترافیک شهری و توسعه شهری تأثیرگذار توصیف کرد و گفت: روند بازگشایی معابر شهری بویژه بلوار شهید مقیمی، بهشت، صاحب الزمان(عج)، یگانه و هجرت به گونه‌ای صورت پذیرفته است که انتظار می‌رود در این حوزه شاهد تغییر و تحولات بزرگی در بحث رفع گره‌های ترافیکی در شهر باشیم.

مهندس سعید قندی با تأکید بر ساماندهی ترافیک شهر با تسریع در عملیات بازگشایی معابر، افزود: طرح بازگشایی و تعریض معابر بنا به ضروریات شهر و با اولویت‌بندی درحال انجام است که همکاری شهروندان موجب تسهیل در روند بازگشایی‌ها و رفع مشکلات خواهد شد.

در ادامه در این جلسه مقرر شد جهت رفع نقاط حادثه‌خیز از جمله تقاطع میدان شهید امینی و ورودی بزرگراه قدس نصب علائم در این معابر انجام شود.

نصب چراغ راهنمایی و رانندگی در تقاطع بلوار مدرس به بزرگراه قدس، نصب تابلوهای راهبردی و راهنمایی، تأمین روشنایی بزرگراه قدس و بلوارشهید کشاورزی، ساخت و نصب قطعات بتنی در خیابان بسیج در جهت کاهش ترافیک از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مطرح و مصوب گردید.

بر پایه این گزارش، نصب سرعت‌گیر در بزرگراه قدس نزدیک میدان موجود در بزرگراه، جمع‌آوری برخی سرعتگاه‌ها به دلیل عدم ضرورت آنها، هرس درختان توسط سازمان سیما و منظر از مقابل چراغ راهنمایی و رانندگی به دلیل عدم دید راننده، ساماندهی پارک خودروهای بلوار آیت‌الله سعیدی(مقابل بیمارستان) و هدایت خودروها به داخل پارکینگ بیمارستان از دیگر مواردی بود که مطرح و پس از بحث و تبادل نظر، مصوب شد.

در ادامه این جلسه مقرر شد کامیون‌ها و خودروهای سنگین از ورود به شهر با نصب علائم منع و از طریق کمربندی شهرتردد نمایند و همچنین جهت تردد وسایل سنگین و در راستای عبور ممنوع به مرکز شهر، مسیرهای مورد نظر از جمله خیابان‌های بهشت، یگانه، مقیمی، صاحب الزمان و هجرت بررسی و آزادسازی شود.

قطعی برق و پیشنهاد مربوط به عدم خاموشی چراغ راهنمایی و رانندگی نیز در این جلسه مطرح و در خصوص آن تصمیم‌گیری شد.

گفتنی‌ست در این جلسه با اعلام نظر و پیشنهاد اعضای کمیته فنی ترافیک، مواردی در خصوص نصب دوربین کنترل سرعت در معابر، هرس نمودن درختان قبل از دوربرگردان‌ها و میادین شهر، خط‌کشی و ایمن‌سازی معابر، نظارت بر عبور و مرور وسایل نقلیه در محدوده مدارس بررسی و تصمیماتی اتخاذ گردید.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید