معاون فرهنگی شهرداری رفسنجان از برگزاری نخستین جشنواره کتابخانه های شخصی وانتخاب کتاب محله شهرخبر داد .

  • ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
  • لینک کوتاه

 

 

بنا به گزارش روابط عمومی شهرداری رفسنجان معاون فرهنگی شهرداری اذعان کرد به منظور گرامیداشت اصحاب فرهنگ و فعالان و علاقمندان حوزه کتاب و کتابخانه داران شهرستان رفسنجان و ترویج فرهنگ کتابخانه داری در منزل و دستیابی به شعار هر خانه یک کتابخانه، شهرداری و شورای اسلامی شهر با همکاری  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان نخستین جشنواره کتابخانه های شخصی را برگزار می کند.

محمد رفیعی تصریح کرد: در این جشنواره شرکت برای همه علاقمندان آزاد و در دو بخش کودک و نوجوا ن و بزرگسال برگزار خواهد شد .

دبیر این جشنواره افزود : کتابخانه ها برای شرکت در جشنواره در بخش بزرگسال باید حد اقل یکصد جلد و در بخش کودک و نوجوان باید دارای حداقل پنج جلد کتاب باشند  که کتاب های کمک آموزشی و درسی جزو آمار محسوب نمی شوند .

 

رفیعی تصریح کرد:جهت ثبت نام، علاقمندان می توانند با ارسال  حداقل ۲ قطعه و حداکثر ۵ قطعه عکس از کتابخانه شخصی به سایت شهرداری رفسنجان ( www.rafsanjan.ir )در بخش دبیرخانه ارسال نمایند که هیات داوران در صورت نیاز از کتابخانه ها به صورت حضوری بازدید خواهند کرد.

 

دبیر اجرایی نخستین جشنواره کتابخانه های شخصی و انتخاب کتاب محله شهر رفسنجان ادامه داد:به منظور کمک به برگزارکنندگان جهت ارتقای شاخص های فرهنگی شهرستان و در راستای کمک به انتخاب رفسنجان به عنوان پایتخت کتاب ایران فارغ از همه ملاحظات و با اعتماد به نفس، شهروندان در جشنواره ما را یاری کنندوهمچنین علاقمندان می توانند از طریق معرفی کتابخانه های اقوام ،آشنایان و دوستان در جشنواره شرکت کنند.

معاونت فرهنگی شهرداری مهلت ارسال عکس کتابخانه ها را پایان دیماه ۹۷اعلام کرد و گفت:از بین محله های شهر رفسنجان محله ای که بیشترین مشارکت را در جشنواره داشته باشدبه عنوان نخستین “کتابمحله ” شهرانتخاب، معرفی و به مدت یکسال از خدمات ویژه  مانند  برنامه های هنری (تئاتر خیابانی، جشن های محله، جشنواره غذا و بازی های بومی و محلی )بهره مند خواهند شد.

وی در ادامه سه دستگاه تبلت برای نفرات اول تا سوم و سه حواله دو میلیون ریالی خرید کتاب برای نفرات چهارم تا ششم را از جوایز برگزیدگان خواند .

  1. اعظم عربی

    بسیار هم عالی.با تشکر از شهردار محترم و همه دست اندرکاران محترم در شهرداری?

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید