آئین روز درختکاری در بوستان شهروند رفسنجان برگزار شد

  • ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
  • لینک کوتاه

مراسم ویژه روز درختکاری صبح چهارشنبه ۱۵ اسفند ماه همزمان با روز درختکاری با حضور شهردار و شورای معاونین شهرداری رفسنجان در بوستان شهروند برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری رفسنجان، به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی، اولین درخت در بوستان شهروند محله اسدآباد فارسی توسط مهندس عظیمی زاده شهردار رفسنجان غرس شد.

مدیرعامل سیما،منظر و فضای سبز شهرداری رفسنجان در حاشیه این مراسم از توزیع ۲۰ هزار اصله درخت تا ظهر امروز بین شهروندان در محل نهالستان خبر داد و اظهار کرد: این درختان هم مثمر یعنی سیب، گلابی و … و هم غیرمثمر مثل سرو، کاج و … می باشند.

مهندس محمد ابوطالبی افزود: در هفته منابع طبیعی در چند مدرسه نیز تعدادی گلدان به دانش آموزان اهدا می کنیم.

وی بیان کرد: در این هفته غرس درخت در جنگل ۳۰۰ هکتاری واقع در کمربندی جاده یزد را داریم و مسئولان مدارس می توانند دانش آموزان خود را برای آشنایی با فرهنگ درختکاری در این برنامه ها شرکت دهند.

مدیرعامل سیما،منظر و فضای سبز شهرداری رفسنجان خاطرنشان کرد: امسال ۱۴ میلیون نشا فصلی و حداقل ۱۵ هزار درختچه در شهر کاشته شده که از نوع شب بو، همیشه بهار، کلم، قلمفر بوده که همه آنها تولیدات نهالستان شهرداری است و اکنون نیز طبق روال سالهای قبل، رفسنجان پرگل ترین شهر استان کرمان است.