دکتر فاطمه باقری

مشاور شهردار در امور فرهنگی و عمرانی درباره اهداف و راهبردهای راه‌اندازی اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری رفسنجان سخن گفت.

  • ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
  • لینک کوتاه

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری رفسنجان، دکتر فاطمه باقری در گفت‌و‌گویی اظهار کرد: هدف ما رسیدن به شهر تاب‌آور فرهنگی و اجتماعی است و برای تحقق این مهم رویکردهای مختلفی از جمله تأسیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی را در نظر گرفته‌ایم.

وی افزود: ایده از اینجا شروع شد که متأسفانه مردم به صورت خلاق به‌شکل مسئولانه در جامعه حضور ندارند و مهمترین دلیل آن عدم حضور گروه‌های خاص بویژه معلولان، سالمندان و کودکان در تصمیم‌گیری‌های جامعه است.

فاطمه باقری ادامه داد: در وهله اول سعی داریم با ایجاد این اداره کودکان را به عنوان گروه هدف انتخاب نموده و تمامی آموزش‌های شهروندی را به آنان دهیم تا مقدمه‌ای برای حضور سایر شهروندان باشد.

مشاور شهردار رفسنجان با ذکر این نکته که این اداره مفهومی با حضور آینده‌آفرینان است، یادآور شد: از اهداف رسیدن به فرهنگ شهروندی، این‌است که ابتدا باید شهروند آگاه داشته باشیم لذا این اداره برآن است که با تعامل با قشر خلاق و توانای دانش‌آموز و هم‌فکری با آنان یک‌سری نکات و حقوق شهروندی و موارد ترافیکی بویژه مربوط به تردد بین مدرسه و منزل را به آنان آموزش دهد.

وی گفت: اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری رفسنجان در پی داشتن افراد مطالبه‌گر، تعامل‌گرا و آگاه دارای سطح بالای دانش شهرنشینی و شهروندی است و در این مسیر ارتقاء از ارگان‌هایی مانند هلال احمر، بهزیستی، کمیته امداد و… تقاضای کمک و هم‌فکری در راستای پیشبرد اهداف این اداره را داریم.

فاطمه باقری اضافه کرد: در حال تنظیم سند و چارچوب اداره توسعه فرهنگ شهروندی هستیم که بتوانیم به صورت مدون و هدفمند به مردم خدمت‌رسانی کنیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید