معاون شهرسازی وامورزیربنایی شهرداری رفسنجان عملکرد شش ماه نخست امسال این واحد را تشریح کرد.

  • ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
  • لینک کوتاه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری رفسنجان، مهندس سعید قندی گفت: در نیمه نخست امسال بیش از ۴۰ پروژه عمرانی تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به اجرای عملیات زیرسازی جهت آسفالت بیش از ۵۲۴ هزار مترمربع طی ۶ ماه اول امسال، افزود: به همت پرسنل معاونت عمرانی، عملیات زیرسازی جهت آسفالت در نقاط مختلف شهرازجمله بلوار کوثر، جاده سرچشمه، خیابان شهدای سلامت، لاین کندرو بلوار ولایت، بلوارشهید بافنده، خیابان های شهید بلوچی، شهید قلی زاده، شهید معصومی، شهید بادپا، بهشت وغیره با هدف روان سازی تردد شهروندان و ارتقای زیرساخت های ارتباطی اجرا شده است و این عملیات ادامه خواهد داشت.

معاون شهرسازی وامورزیربنایی شهرداری با بیان اینکه پیاده‌راه‌ها به عنوان بخشی از فضاهای شهری، عرصه ای را برای وقوع رویدادهای اجتماعی، ایجاد خاطره و بیان احساسات به وجود می آورند، اظهار کرد: هر چه تعداد پیاده‌راه‌های یک شهر بیشتر باشد، تعداد افرادی که از تردد سبز برای انجام امور روزانه خود بهره می‌برند بیشتر خواهد بود.

وی افزود: در همین راستا عملیات پیاده روسازی وسنگفرش در سطح شهر به متراژ بیش از ۲۱۰ هزارمترمربع اجرا شده است که می توان پیاده رو خیابان های شهید دهقان رجبی، شهیدملاحسینی،قیام، علامه امینی، سردار جنگل،نواب صفوی، شهید ابولی بقیه الله، رسول اکرم، بلوارهای شهید زینلی، شهید نوری، شهید مطهری و … را نام برد و همچنین‌ عملیات پیاده روسازی و سنگفرش درخیابان های جانبازان، بستان، خیبر و ….آغاز شده که هم اکنون مراحل تکمیلی خود را سپری می کنند.

مهندس قندی در ادامه از جدول گذاری وکانیوو بیش از ۱۵۸ هزار متر طی ۶ ماه اول سال خبر داد و گفت: یکی از عملیات‌های عمرانی در خصوص احداث معابر جدول‌گذاری وکانیوو حاشیه معابر است که با تلاش همکاران توانستیم در بازه زمانی شش ماه حجم قابل توجهی از جدول گذاری وکانیوو را با هدف ساماندهی و مدیریت آب های سطحی به اجرا درآوریم.

وی ادامه داد: از اولین روزهای آغازین سال ۱۴۰۳ استارت انجام درخواست های مردمی  از جمله سنگفرش و پیاده رو سازی در سطح شهر به متراژ بیش از ۴ هزارمترمربع آغاز و اکنون ادامه دارد و امیدواریم با تمهیداتی که اندیشیده شده است بتوانیم نواقص موجود در برخی از نقاط را برطرف کنیم.

وی با تاکید بر اینکه بوستان‌های محله‌ای در ایجاد فضای نشاط‌ آور در محله‌ها مؤثر هستند و فرصتی ایجاد می کنند تا تعاملات و روابط اجتماعی به‌خوبی شکل بگیرد، بیان کرد: در همین راستا ۶ بوستان احداث و ۵ بوستان بازپیرایی وساماندهی شد و این نهضت ادامه دارد.

مهندس قندی احداث مهمانشهر جدید در کمربندی سرچشمه تا یزد،احداث دهکده ورزشی،احداث میدان صنعت مس،اجرای دیوارحائل، ساماندهی و بازپیرایی میدان شهید رئیسی و طرح آزادسازی پروژه بلوار شهید جمالی زاده و بلوار سعادت را از پروژه های بزرگ درحال اجرای معاونت طی شش ماه گذشته برشمرد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از کلان‌پروژه‌هایی که در دستور کار معاونت قرار دارد پروژه احداث شهربازی جدید واقع در حاشیه میدان مس با مساحتی بالغ بر ۱۰۰ هکتار و احداث میدان و تقاطع غیرهم سطح سردار شهید نعمتی واقع در بزرگراه خلیج فارس است.

معاون شهرسازی وامورزیربنایی شهرداری خاطرنشان کرد: احداث و اصلاح هندسی و بازپیرایی  پنج میدان در شهررفسنجان از جمله میدان های شهید عباس زاده، شهیدان امراللهی، میدان تقاطع حکیم و مروت، میدان شهرک یادگار امام، میدان شهید بیاضی زاده و غیره اقداماتی است که طی شش ماه انجام،  تکمیل وبه بهره‌برداری رسیده اند وهمچنین بازپیرایی میادین صنعت مس، شهید رئیسی،ایت الله هاشمی رفسنجانی، میدان سردار شهید نعمتی و… ادامه دارد.

وی از بازگشایی، تعریض و زیرسازی جهت آسفالت و بلوارهای شهید مقیمی، شهید جمالی زاده، سعادت، بهشت، بادپا  و.. به عنوان پروژه‌هایی که در سال ۱۴۰۳ به سرانجام خواهند رسید، یاد کرد و گفت: با بهره‌برداری از این پروژه ها، کاهش چشمگیر ترافیک را به دنبال داشته است.

وی احداث قطعه ویژه خانواده معظم شهدا، احداث دو زورخانه، احداث مقبره ها در آرامستان، احداث خانه فرهنگ و همچنین بازپیرایی بوستان بانوان شماره یک را از پروژه هایی برشمرد که مراحل تکمیلی خود را سپری می کنند.

 

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید